Humoristák megrendelése - fellépők szervezése - tippek
Humoristák megrendelése előtt...
10 tanács, tipp, hogy szervezzünk humorestet - (nemcsak) vendéglátóhelyeken
1. Fontos, hogy a humoristák fellépését elsősorban reklámnak fogjuk fel!
Ennek eredményei nemcsak a humorest bevételében jelentkeznek, hanem a vendégek későbbi látogatásai során is.
Nem biztos, hogy a humorestek minden esetben nagy nyereséget hoznak.
De! Ha jól meg vannak hirdetve, azok nemcsak a stand up humorista-humoristák műsorát, hanem a vendéglátóhelyet is hirdethetik - akár a környező településeken is.
A legjobb, ha a humorest marketingjét a vendéglátóhely hosszú távú céljaira használjuk.
FONTOS: a humoresteket, bűvészműsorokat PR-eseménynek kell felfogni, ahol ismert emberekkel, előadókkal (az ő fotóikkal) reklámozzátok az éttermet, a pub-ot, és ezért a fellépők nem kérnek külön költséget!
2. Egy esemény-marketing (jelen esetben a humoristák fellépése) mindig eredményesebb, mintha pusztán csak a vendéglátóhelyet hirdetnénk!
Szerinted melyik plakátra figyelnek fel jobban az emberek:
- Megnyitott a Vírusűző Étterem!
- A Showder Klub humoristáinak Stand Up Comedy estjével nyit a Vírusűző Étterem!
Na ugye!
3. Belépőt mindenképpen kell szedni - lehetőség szerint előre!
Az elővételi jegyek legyenek lényegesen olcsóbbak, mint a humoristák fellépésének napján.
Előfordult már velem a következő eset: előzetesen rengetegen érdeklődtek a humorista show iránt, de a szervező csak a rendezvény napján akart belépőt szedni. Aznap viszont esett az eső, így sokan otthon maradtak.
Ha viszont a nézők döntő többsége már előre megvette a jegyét, az eső miatt nem fog otthon maradni - nehogy elvesszen a pénze, amit kifizetett a jegyért.
Ne legyünk szemérmesek pénzt kérni a humoristák műsoráért! Az emberek nagyon ki vannak éhezve, hogy gondjaikat-bajaikat néhány percre elfeledhessék és önfeledten nevethessenek egy jót. Igen, még fizetni is hajlandóak érte!
4. A humoristák fellépését jól meg kell hirdetni!
A stand up comedy est meghirdetésnek számtalan módja lehet, kezdjük az alapokkal:
- plakátok, szórólapok kihelyezése a település hirdetőtábláira, a boltokba, a buszmegállókba, vasútállomásra, ismerős vállalkozásokhoz (autószerelő, pékség stb.), kollégiumokba
- helyi újság, rádió, tv, internetes portálok felkeresése - költséghatékonyságból a humoristák fellépését lehet barterben is hirdetni (ne felejtsünk el tiszteletjegyet adni a szerkesztőknek!)
- személyesen(!) hívjuk meg a település vezetőit, prominens képviselőit, véleményformálóit a rendezvényre
- csináljunk egy Facebook-eseményt, amelyet megosztanak az ismerősök - és a megosztók közt (hálánk jeléül) ingyenjegyeket sorsolunk ki
- ne féljünk ingyenjegyet adni azoknak, akik a rendezvényre segítenek nézőket toborozni (például: "hozd el a haverokat is"-akció: ha valaki négy jegyet megvásárol, az ötödiket ingyen kapja - ezzel arra ösztönözzük a látogatókat, hogy minél több embernek beszéljenek a rendezvényről, a humoristákról)
- ha úgy érzed, túl sok ingyenjegyet osztogattam a stand up comedy rendezvényre - nyugi, a fogyasztáson bőven bejön az áruk
- a hirdetéseknek az esemény előtt legalább egy hónappal el kell indulniuk (figyeljünk a helyi újság lapzártájára is)
- a rendezvény előtt egy héttel újra kell plakátolni, szórólapozni
- beszéljünk boldog-boldogtalannak a stand up comedy-ről
- küldd el a humoristák fellépésével kapcsolatos tudnivalókat a Humorista Blog-nak, a Port.hu-nak és még számtalan médiumnak (médialista összeállításában kérd a segítségem, elérhetőségem a lap alján találod).
5. Vonj be külső partnereket a szervezésbe!
A helyi cégek, vállalkozók adjanak x ezer forintot és felkerülnek a plakátokra-szórólapokra (stb.) támogatóként - és cserébe x számú tiszteletjegyet is kap, amit odaadhat a családtagjainak, barátainak, üzletfeleinek.
6. A belépőjegy árában legyen lefogyasztható összeg!
Pl. a jegyár elővételben 2000 Ft, a rendezvény napján 2500 Ft, de ez az összeg tartalmaz egy pohár sört/üdítőt - bármit, ami értéket jelent a vendégeidnek, de Te olcsón be tudod szerezni.
7. Használd a fantáziád!
Egyik ötletem rengeteg bevételt hozott egy dunántúli stand up rendezvényre - azóta mindig javaslom a kipróbálását.
Az egyik stand up rendezvényt a javaslatomra úgy is hirdettük, hogy a legnépszerűbb fodrászok ingyenjegyeket kaptak, cserébe csak annyit kértünk, két héttel a humorest előtt minden vendégnek adjanak egy szórólapot és mondják el, hamarosan milyen kiváló humorista előadók lépnek fel a településen. Egy próbát megér, nem?
Érdemes együttműködni a dohányboltokkal, gazdaboltokkal, kisebb-nagyobb élelmiszerboltokkal is!
8. Készíts címlistát!
Már az első stand up comedy est szervezésénél kezd el gyűjteni az e-mail-címeket, Facebook like-okat. Ha valaki megadja az e-mail címét/like-olja a Facebook oldalt, kapjon egy pohár italt. A későbbi humorestek marketing-költségvetésének jelentős részét megspórolhatod, ha a következő humoristák fellépéséről direkt üzenetet küldhetsz a feliratkozóknak.
9. Mindig mérjük, honnan értesültek a humorista show látogatói a programról!
Írásban/szóban is kérdezzük meg vendégeinket, honnan, melyik médiumból értesültek a humorestről. Amelyik kommunikációs csatornánkat kevesen említik, arra legközelebb nem érdemes energiát pazarolnod.
10. Légy kitartó - ha az első rendezvény első látásra nem sikeres, ne add fel!
Egy vagy több humorista fellépését megszervezni nem kis munka. Sokat kell vele dolgozni - főleg az első humorest előtt - de ha élvezettel csinálod, rengeteg vendég (és humorista) lesz visszatérő vendéged.
De ne feledd: humoristákkal hirdetni a vendéglátóhelyed menő dolog az emberek szemében!
Vannak még ötleteim... Egyelőre szerintem a fentiek is elegendőek ahhoz, hogy arra biztassalak: szervezz humorestet!
Ha szeretnéd, ingyenesen segítek az országban számos humorista műsorának közvetítésében.
Ha valamiben (humoristák közvetítése, média-címlista összeállítása) a segítségedre lehetek, díjtalan segítségnyújtás az elérhetőségeimen!
STAND UP COMEDY FELLÉPŐK CÉGRE ÍRT KEDVEZMÉNYES MŰSORAI
HUMORISTÁK MEGRENDELÉSE INGYEN ÁRAJÁNLATTAL,
A LEGOLCSÓBBAN - KÖZVETLENÜL A FELLÉPŐKTŐL!
Örömmel segítek ajánlatkérésben, tanácsadásban:
Ajánlatkérés:
Bődi Arifellépő-koordinátor
+36 70 258 0254